Zakwas na żur według mojej babci

 

Ile domów , tyle zakwasów, każdy robi inny i każdy jest prawidłowy i najsmaczniejszy. Ja podam przepisna żur mojej babci, tym samym na żur mojej mamy i mój.

Składniki
-1 litr przegotowanej i wystudzonej wody, najlepiej jakby była przefiltrowana
-2 ząbki czosnku polskiego, w każdym razem nie chińskiego,gdyż zawiera bardzo szkodliwe substancje
-pół łyżeczki cukru
-pół łyżeczki soli

Do naczynia, w którym zazwyczaj robisz zakwas, wlej chłodną wodę.
Pokrój w plasterki czosnek, dodaj.


Do osobnego pojemnika odmierz trzy rodzaje mąki, dodaj sól i cukier. Wymieszaj dobrze na sucho.


Wsyp do wody z czosnkiem i zamieszaj montewką. Co to jest montewka? To specjalny ubijak, wykonany z drzewa brzozowego. Stosowana do ubijania sosów, ciasta naleśnikowego lub polewy na ciasto.
Odstaw przykryte ,ale nie calkiem i nie szczelnie, w cieple miejsce. Może stać koło kuchenki gazowej, bądz na lodówce. Albo na szafce kuchennej. Minimum 3 dni, ja trzymam około 5 dni, bo lubie bardzo kwaśny.
Smacznego !


Komentarze

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Di me:

Benvenuto nel mio Piccolo Regno! Non sei venuto qui per caso, vedrai! Mi chiamo Kasia e sarò felice di mostrarti la mia cucina, direi che anche le due cucine: polacca e italiana. Ti farò toccare, annusare, assaggiare, pesare e mescolare con me. Ti porterò in due mondi semplici: la cucina italiana - che ho avuto la fortuna di assaggiare per oltre sedici anni, e ti mostrerò quanto quest'avventura possa essere amorevole, semplice, gustosa, non complicata, ma anche imprevedibile e piena di sapori! Passeremo anche alla cucina polacca, dove le prelibatezze sono equilibrate, pensate e ripensate, tradizionali con un pizzico del mio punto di vista, idee e sperimentazioni con il gusto. Ci sposteremo da una cucina all'altra. Quindi indossiamo i grembiuli, cuciniamo qualcosa insieme. Chiedi di tutto, commenta, condividi i tuoi consigli. Sono contenta che tu sia con me, accomodati e buon appetito!